Evde Kokoreç Yapımı

Evet doğru duydunuz vallahi evde kokoreç pişirdim :)))
Kokoreçi çok severim hatta ölürüm biterim , sürekli Tigem , AOÇ yada Şampiyon Kokoreç'te kokoreç yemeye giderim , oda yetmez eve gelirken bile hala canım çeker :))  En son acil aş ermeler için (hamile falan değilim ama anormal bir can istemesi bu ) evde kokoreç yapmayı denemeye karar verdim.
Vallahi süper lezzzetli oldu :) Afiyetle yedik . Bide ucuza mal oldu ki sormayın 12 TL tuttu benim aldığım kokoreç (kilosu 17-18 TL çağdaş marketlerde) .Kokoreç markette tekerlek şeklinde dilimlenmiş satılıyor , benim aldığım tabakta 6 tane vardı. 3 tekerlekten 4 yarım ekmek kokoreç çıktı.
Eh sizleri daha fazla sıkmadan tarife geçiyorum , eğer içinizden "aa bu kız ne pis boğazmışş , iyy kokoreçmi yemiş"diyosanız ; halt etmişsiniz kelle-paçada yiyorum bilesiniz hıh :))
Ev Yapımı Kokoreç

Kokoreç Malzemeleri

  • 3 Dilim Çiğ Kokoreç
  • 2 Domates
  • 2 Sivri biber
  • 1 Çay kaşığı sıvı yağ
  • Tuz
  • Toz kırmızı biber
  • Kırmızı biber
  • Kekik

Kokoreç Yapılışı

Sıvı yağı varsa güveçinizin , yoksa teflon tavanızın içine koyup ocağın ayarını açın , yağ iyice kızıp tavanız/ güveçiniz ısınınca içine 3 dilim kokoreçi bırakın. Kokoreçleri alt üst çevirerek iyice kızartın .Kızaran kokoreçleri tahtanın üzerine alıp satırla yada bıçakla ince ince kıyın. Tavada oluşan fazla yağı başka bir kaba alın , tavada bir çorba kaşığı kadar yağ bırakın (kokoreç fazla yağını bırakıyor). İki domatesin çekirdeklerini çıkartın küp küp doğrayın , iki biberide ince ince doğrayın . Tavaya kıyılmış kokoreçleri alın 2 dk kavurun , doğranmış biberleri ekleyin biberler ölünceye kadar kavurmaya devam edin , biberler ölünce domatesleri ekleyin ve 5 dk daha kavurun.Baharatlarını ekleyin 2-3 dk da bu şekilde kavurduğunuz kokoreç yemeye hazır olacaktır.Yanına Acılı şalgamla servis yapın :)


6 yorum:

  1. Vallahi bravo..ellerinize sağlık...süper olmuş..ben kokoreç yemiyorum,ama bir kokoreç delisi olan eşim için çok sevinerek tarifinizi kaydediyorum...süper oldu..süpriz yapacağım eşime bu tarifle..teşekkürler...tanışmaya beklerim..sevgilerimle nurşen...nurlumutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. dün akşam malkarada yemiş olmasam bi porsiyon için hayattan bezdirirdim seni:)

    YanıtlaSil
  3. Afiyet olsun, bende o halt etmişlerdenim ama:))

    YanıtlaSil
  4. Deneyelim inşallah yanlış bir şey yapıp zehirlenmeyiz :)

    YanıtlaSil
  5. canım çekti valaaaaaaaaa :)

    YanıtlaSil
  6. Mail atmaya üşendim ne zaman evleniyoruz canım :D

    YanıtlaSil

Bütün yorumlarınızın benim için önemi çok fazla, zamanınızı ayırıp yorumlarınızı benimle paylaştığınız için tşk ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her Hakkı Saklıdır © 2012 cokbilmiscadi. İzinsiz resimlerin ve/veya içeriklerin kopyalanması alıntı yapılması yasaktır.